Kom med husdrømmen, jo før jo heller

Å bygge seg et nytt hus er en reise. Bruker du oss som reiseleder, kan reisen bli en opplevelse i stedet for en utfordring.

Vi er med deg hele veien.
To fornøyde kunder som undersøker byggeplassen til sin nye bolig

Bygg med PK Hus, trinn for trinn

Et vakker interiørbilde av en nybygd bolig
I mer enn 25 år har vi levert boligdrømmer, kom til oss med det dere aller helst vil ha. Huset skal bygges slik at dere kan trives her hver eneste dag, år ut og år inn. Derfor skal vi legge en god plan, alle detaljene må stemme og alle vil gjøre sitt beste for at alt skal bli som dere forventer.
To kunder som ser på en tomt
Har du allerede funnet drømmetomten? Eller leter du fortsatt? PK Hus har flere tomter for salg til enhver tid.  En tomtebefaring gir mange svar på muligheter, enten vi snakker om husplassering, hage eller hvor terrassen skal ligge i forhold til kveldssolen.
En tegning av en arkitekttegnet bolig
Drømmer kan tegnes. Vi samarbeider tett med anerkjente arkitekter. Sammen med dere skaper arkitekten boligen ut ifra deres ønsker og behov. På grunnlag av et godt sett av tegninger med materialbeskrivelser, kan vi gi dere et pristilbud. Har dere allerede en arkitekt på saken så gi vi dere gjerne et pristilbud på det også.

PK Hus er også medlem av Byggmann, her kan du finne ferdigtegnet kataloghus.
En kunde som signerer kontrakt
Vi inngår en kontrakt med alle viktige deler av leveransen, og selvfølgelig pris og tid for innflytting. Deretter har vi et oppstartsmøte for å gjennomgå hele byggeprosessen med utførelse, alle material- og leverings-detaljer, framdriftsplan og kontroller underveis.
To anastte i PK Hus i arbeid
Vi ordner alt av søknader og godkjennelser, og alt av planlegging med alle som skal delta i byggingen. Alle som er med på laget av håndverkere jobber i offentlig godkjente håndverksbedrifter. Vi følger plan- og bygningsloven og bygger etter gjeldende tekniske forskrifter.
En ny boligeier som får nøklene til boligen
Vi gjør sluttkontroll og gjennomfører ferdigbefaring sammen før overtakelse. Med ditt nye hus følger 5-års reklamasjonsrett, dokumentasjon på boligen og boligens produkter samt midlertidig brukstillatelse eller ferdigattest.
En stilig nybygd bolig
Om lag ett år etter overtakelse av ditt hus kaller vi inn til ettårsbefaring hvor vi avdekker om det har oppstått feil eller mangler i tiden etter overtakelsen.

Kontakt oss – for en uforpliktende prat

I et møte med oss, helt uten forpliktelser, kan vi snakke om hele prosessen for å realisere husdrømmen.
Et eksteriørbilde av en nybygd luksusbolig

Hva koster et hus?

Hus kommer i alle ulike former, fasonger, stiler og størrelser. Prisene varierer derfor mye mellom ulike hustyper og størrelser.

Fornøyde kunder

"Etter å ha forklart hvordan vi ville at drømmehuset skulle være, tok det ikke lang tid før vi fikk tegningene og sa; det vil vi ha!"

Les mer fra våre fornøyde kunder.
En mor og to døtre som smiler foran sin nye bolig